x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

GUIA

Projecte 'Maricón' a Mollerussa per combate la discriminació a les aules

Actualitzada 21/03/2023 a les 16:26

Tres joves de Mollerussa ideen el projecte 'Maricón' per combatre la discriminació a les aules i la LGTB-fòbia

Projecte 'Maricón' a Mollerussa per combate la discriminació a les aules

Projecte 'Maricón' a Mollerussa per combate la discriminació a les aules

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Presentació del projecte 'Maricón' a l'Oficina Jove de Mollerussa

ACN

Tres joves de Mollerussa han creat el projecte 'Maricón', una iniciativa amb el triple objectiu d'ajudar a l'alumnat de Secundària a prendre consciència de la realitat existent al voltant de les identitats sexuals, trencar estereotips i combatre les conductes discriminatòries dins les aules. Els promotors són Joana Busto, Maria Berengué i Marc Clotet, els quals han articulat un taller que entrarà a formar part del catàleg de serveis que ofereix el Pla Educatiu d'Entorn de Mollerussa als centres escolars per ampliar la formació en diferents àmbits. La dinàmica dura una hora i l'objectiu és treballar diferents conceptes relacionals amb les identitats sexuals i les relacions socioafectives entre el jovent.

Parlant sobre les conductes LGTB-fòbiques es vol ajudar a reflexionar entorn les discriminacions i els estereotips i oferir eines als joves per afavorir la seguretat en els entorns escolar i la possibilitat d'expressar-se lliurement.

El Marc, la Maria i el Joan han coincidit a assenyalar que entre el col·lectiu jove hi ha encara molt desconeixement sobre aquestes qüestions i veuen la necessitat que s'entengui millor per evitar situacions de discriminació a les aules, espais on encara, segons consideren, no estan prou tractades aquestes temàtiques. Han triat la paraula 'Maricón' per batejar el seu projecte perquè consideren que s'usa amb molta impunitat i el que volen és aconseguir la reflexió per "posar fre a aquesta impunitat".

La iniciativa ha estat presentada aquest dimarts a l'Oficina Jove amb la presència de l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, i la regidora de Joventut, Raquel Pueyo, que han destacat que, malgrat l'actualitat mediàtica de la temàtica, és un projecte que es porta treballant des de fa molts mesos de forma transversal i comptant amb la col·laboració d'entitats coneixedores de la problemàtica. Així mateix, han subratllat la importància que siguin els mateixos joves els que duguin a terme la dinàmica perquè "d'igual a igual, el missatge arriba millor".

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre